Hakkımızda

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile yürürlükten kalkan 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu’nu ile birlikte Bütçe Daire Başkanlıkları kapatılarak yerlerine 01.01.2006 tarihinden itibaren “Strateji Geliştirme Daire Başkanlıkları” ihdas edilmiştir.

Başkanlığımız 18/02/2006 tarih ve 26084 sayılı Resmi Gazete de yayımlanarak yürürlüğe giren “Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” ile belirlenmiş olan;


I. DAİRE BAŞKANLIĞIMIZIN FONKSİYONLARI VE YAPILANMASI

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, görevlerini aşağıda belirtilen fonksiyonlar kapsamında yürütür:

a) Stratejik yönetim ve planlama

​1) Misyon belirleme.

​2) Kurumsal ve bireysel hedefler oluşturma.

​3) Veri-analiz ve araştırma-geliştirme.

b) Performans ve kalite ölçütleri geliştirme

​1)   İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek.

​2)   İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.

​3)   İdarenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.

c) Yönetim bilgi sistemi

​1)   Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek.

​2)   Yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek.

​3)   İstatistikî kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.

d) Malî hizmetler

​1)   Bütçe ve performans programı.

​2)   Muhasebe, kesin hesap ve raporlama.

​3)   İç kontrol


II. TEŞKİLAT YAPISI

Başkanlığımız;

-    Bütçe ve Performans Programı Birimi 

-    Stratejik Planlama ve Yönetim Bilgi Sistemi Birimi

-    İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol Birimi

-    Muhasebe-Kesin Hesap ve Raporlama Birimi

olmak üzere 4 birimden oluşmaktadır.